lördag 28 april 2012

Denna bilden är tagen under något av mina första försök att hitta vilt i skogen. Under den här tiden hade jag bara mitt 18-55 objektiv som följer med när man köper kamera. Kommer ihåg de mycket väl, mötet med detta fina rådjur. Såg han långt bort på en äng, klockan är runt två tre på natten. Först kröp jag längs ett dike för att sedan åla mig igenom några buskar. Där tog de stop, bara öppen terräng. Det var här jag skulle ta mitt första kort på rådjur. Men ack så långt bort han var skulle ju inte bli mer än en prick på kortet. Det var då som allt vände. Rådjuret börjar sakta beta sig fram mot mig. Detta kunde ju inte vara sant. När denna bild bränns in i kamera står han 15 till 20 meter ifrån mig. Hjärtat pumpar på för brinnande livet i mig av spänningen i detta möte. Några sekunder efter detta foto vänder han sig om snabbt och springer till skogs. Efter detta möte blev jag helt säker på att detta skulle bli min nya hobby.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen de här rådjursbilderna. De är vackra och stämningsfulla. Och din kommentar är inspirerande.

    SvaraRadera
  2. Tack Dan-Ove för dom fina orden. Detta möta med rådjuret glömmer jag aldrig.

    SvaraRadera
  3. underbara bilder // Maggan

    SvaraRadera