lördag 2 februari 2013

Fågel hjälp.........


Efter en veckas sängliggande med feber o hosta så blev det en liten tur i skogen i dag.
Vägen jag brukar åka vart inte plogad, men vad gör det när man har jeep...
På vägen hem åkte jag o kollade upp ett ställe där dom förhoppningsvis matar älg. Men så var inte fallet. För ett par år sedan gjorde man det, otur för mig  hehe. Men dom hade andra gosaker på markerna. I trädet på deras tomt satt en gråspett. Och bredvid deras väg var spår efter någon rovfågel som slagit ner i snön efter nån råtta eller så... Hoppas någon kan tala om vad för rovfågel det är och även bekräfta att det är en gråspett

2 kommentarer:

  1. Det ä la ett gråspett du fått på bild va jag ser iaf, sen ä ja ju ingen ornitolog. Rovfågeln ger jag mej inte ens på med en gissning. Sån där enveten hosta hade jag mä för ett tag sen. riktigt trôkit, det ä gôtt att den ä borta.

    SvaraRadera
  2. Så bra att du är ok, ja många går i influensa. Ännu har jag klarat mig. Känner inte till fågeln med Tobbe verkar ha lite koll där.
    Fina bilder blev det i a f

    SvaraRadera