torsdag 14 februari 2013

Ren tur.......

Äntligen en tur till skogen igen. I dag frågade min son ifall han fick följa med och vem säger nej till en sådan fråga. När vi kommer fram till skogsvägen där vi ska svänga in så ser jag att den inte är plogad. Snödjupet på vägen pendlade mellan 5cm till 40cm nysnö som hade drevat på sina ställen. Det är tur man har en Jeep. Någon kilometer in på denna väg ser jag igenom skogen att det kommer något vandrande.. en ren..

Jag stannar bilen och gör min 10åriga pojk beredd med kameran...åh vilken tur vi hade   uppemot en 60 till 80 renar passerar oss under några minuter. Jag hör hur min gamla Canon 1000d som är i händerna på Filip smattrar i passagerarsätet. Jag tror inte jag får några problem att få med denna kille ut i skogen igen....

6 kommentarer:

  1. De är väl Filip som tagit fotot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte kollat igenom hans kort än...men kommer att lägga in av hans bild också

      Radera
  2. Svar
    1. Fick många bra bilder den dagen men valde denna för att jag tyckte den var lugn o fridfull. Tänkte att så här är de nog att vara ren :) gå på led i ett sakta tempo genom skogarna, leta lite mat o bara vara...

      Radera
  3. Fin bild......nu är jag förskyld ändå. Klarade inte det. Hosta o näsa som rinner är inget man går ut o fotar med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir frisk snart så du också kommer ut i skogen lite.

      Radera