lördag 15 september 2012

Björn i krokarna?


04.20 var de uppstigning i dag. Har hört att sista veckan har en björn varit synlig inte så långt från mig. Risken att stöta på den är väl inte så jättestor men om man inte är ute får man aldrig se nått. Det är nu man skulle behöva en ny kamera. Min Canon 1000d och mörk ute går inte riktigt ihop, blir mest bara att försöka ta nån bild som minne. I bilens strålkastare lyckades ja få en bild på tjäderhöna. När jag sedan kom till den plats där björnhona och unge varit synlig dök 2 rådjur upp. Dom lekte som hundar jagar varandra. Men den lyckan att se rådjuren varade bara i nån minut innan män med eldpinnar intog området. Då vågade jag inte sitta kvar i korselden :)
Men det kommer alltid en annan gång och plötsligt händer det kanske att jag får se björn.




2 kommentarer:

  1. Hua tänk om björnen dök upp...bättre med rådjur då, fina bilder . Upplevelsen är ju kanon när man ser sådant

    SvaraRadera
  2. Jo rådjur har man sett många gånger, men jag har aldrig varit med om att dom lekt på ett sådant vis. Under sommaren har jag hittat björnspillning på ett par ställen. Några gånger har de varit riktigt färska högar. Men jag har inte lyckats hitta nått riktigt bra fotavtryck, det är ju mitt nästa mål. Sen om man rent av skulle få se björnen och dessutom få en bild, ja då är lyckan gjord :)

    SvaraRadera