lördag 22 september 2012

Otippat möte


I dag gick jag upp före tuppen, det var frost i gräset och dimma. Solen skulle förhoppningsvis titta fram såg det ut som.
Här ska fotas tänkte jag. När jag kommer till mitt första ställe är det redan en massa män med eldpinnar där och så vart det hela morgonen. På varje av mina ställen där jag brukar hitta kronhjort, älg, bäver, rådjur var de män med eldpinnar. Fem ställen besökte jag innan jag  gav upp och begav mig hemåt. Denna dag som såg så lovande ut blev till en katastrof. När jag är ca 400 meter från järnvägsstation i Vännäs tittar jag upp mot järnvägen och får se tre stycken älgar. Älglock höll dom kvar i ca 5 minuter innan älgarna sakta smög sig in i den mörka skogen. Att jag skulle få se älgar där var helt otippat. Nästa gång blir det att kolla där först.



3 kommentarer:

  1. Grattis till bilderna....kanske inte så bra att ge sig ut där de jagar. Ha en reflexväst på dig. Snart är det älgjakt för mig men kameran är med då med. Kan bli mycket man ser då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske var lite otydlig. Jag kollade fem ställen men jag körde bara förbi eftersom det var jakt där.
      Kameran skall alltid var med :) för vem vet vad man kan få se som man vill föreviga. Hoppas att du får några bra bilder och att du får nått gott att fylla frysen med.

      Radera
  2. Grattis till fina älgbilder "i alla fall"!

    SvaraRadera