torsdag 28 mars 2013

Djungelns lag....

Ibland får man se saker som inte är så behagliga att titta på. Som denna händelse som utspelade sig på en gångbana. Livets kamp om att äta eller ätas satte igång bara ett par meter ifrån mig. Det tog en stund innan jag kom på att jag ens hade kamera med mig. Jag tror att jag lyfte kameran två gånger innan jag tog en liten suddig serie bilder på händelsen. Vid detta tillfälle var de bara några månader sen jag köpte min systemkamera efter ca 20 års uppehåll från fotande. Tankarna som slog mig var..är de här nått att fota? Ska ja hjälpa den som ser ut att förlora? ska jag skrika? Som ni ser så valde jag att fota. Jag gjorde inte nått av dom andra alternativen. Det blev en snabb serie bilder. Jag stannade inte för att se förloraren ta sin sista suck utan jag hoppade  upp på min cykel och for iväg.

8 kommentarer:

  1. Hur makabert det än ser ut så blev det en riktigt kraftfull bild. Naturens villkor, äta eller ätas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag länkar alla inlägg jag gör här på min facebook och där har reaktionerna blivit att ingen har gillat mitt inlägg. Om de beror på att bilden är för avskräckande eller för att ingen har sett vet jag inte. Normalt brukar några gilla o några kommentera på facebook men denna gång inget alls...
      Det är djungelns lag som gäller på många ställen antingen vi vill se de eller inte och då inte bara i djurens värld...

      Tack för din kommentar Tobias Glad Påsk på dig

      Radera
    2. Vi är väldigt skyddade från hur det verkligen ser ut i naturen nu för tiden tror jag. I naturfilmerna visas knappt längre några hemskheter där djur dödar för att kunna äta. Människor matas med en idyllisk bild av det vilda i vackra scenerier. Därför blir nog reaktionerna såna när man får se djungelns lag.

      Radera
    3. Eller vill folk helt enkelt inte se sådana bilder för att dom tvingas se en massa våld på tex nyheter mm..

      Radera
  2. Häftig, om än otrevlig bild. Hade inte en aning om att skator även dödade andra fåglar, att de äter lite vad som helst i naturen visste jag men inte att de var "mördare".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att vi har många fågelsorter som är mördare...äta eller ätas....

      Radera