lördag 23 mars 2013

Gråspett igen....



Var och hälsade på Gråspetten i dag. Han visade upp sig från sin bästa sida hela tiden så det var bara att föreviga stunden. Nu när man köpt ny kamera ( Canon mark II) och nytt objektiv (Sigma 150-500 ) så att man får bättre kvalitet på bilderna känns de som om man får börja jobba lite mer på kompositionen. Jag tar gärna kritik på mina bilder för att på så vis kunna lära mig mer. Det finns regler för hur man ska göra sin komposition, men det sägs också att regler är till för att  brytas :) ....  Var när och hur man gör de är väl upp till var och en. Liksom det är upp till betraktaren att avgöra vad som är konst eller bara konstigt.
Ha en bra dag där ute....
MVH
Tommy


4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder!!
    Jag vill ha ett bättre objektiv, jag har ju Canon 70-300 och det kan vara begränsat ibland. Nu är ju mina älgar inte så rädda för mig men vore kul att få lite mer skygga djur på foto, rovfåglar missar jag ju jämt

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var jättestor skillnad att gå från 70-300 till 150-500. Mycket lättare att få bra bilder nu när man slipper smyga o krypa för att komma nära.

      Radera
  2. Mitten bilden gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte välja därför blev de tre bilder:)

      Radera